Ahogy egyre frusztrálóbbá válik autózni, úgy nő a kerékpározás népszerűsége. E hullámot lovagolja meg a Skoda – amelynek története azzal kezdődött, hogy a cseh Laurin és Klement 1895-ben kerékpárgyártásra adta a fejét (akkor még Slava névvel), kiváló minőségre törekedve. Nemsokára motorkerékpárokkal, majd autókkal bővítették kínálatukat, és az immár Skoda márkanevű négykerekűikkel aratott sikereik évtizedei alatt elsorvadt a biciklis üzletág. De nem végleg: az új idők szellemének hatására a Skoda 2004-ben már a Tour de France névadó szponzora volt, és támogatta a Vuelta Espana versenyt is. Ez még csak hírverés, az igazi áttörést a Skoda kerékpárok újbóli megjelenése hozta el. Ésszerűen nem kezdtek el fehér lapról tervezni, hanem neves gyártóktól szereznek be szerkezeti elemeket, és saját nevükkel hozzák forgalomba a hajdaniakhoz foghatóan kitűnő bringákat.

img 6301

Magyarósi Csaba és Parti András

Még csak nem is feltétlenül kell Skoda biciklit vásárolnia annak, aki a gyakorlatban is érzékelné a márka elkötelezettségét a környezetkímélő, egészséges és olcsó helyváltoztatás iránt: amíg szervizben van a kocsi, ingyen kaphat cserekerékpárt az ügyfél, vagy bérelhet elektromos rásegítésűt, mindössze felelősségvállalási nyilatkozatot várnak tőle.

k1 21

A We Love Cycling online kerékpáros magazin, változatos témákkal jelentkezik, a himalájai extrémversenytől világjárók blogjain át a túraútvonalakat bemutató interaktív térképig. Sok országra terjed ki a WLC, nyelvtudóknak érdemes elkalandozni egy kicsit, izgalmas és ösztönző írásokra bukkanhatnak. Még több inspiráció kéne? A hazai professzionális biciklisek elismerésére a WLC útjára indította az Aranyvilla díjat, amelyet Magyarósi Csaba vlogger, a díj újdonsült nagykövete adott át az oldalt bemutató sajtóeseményen Parti András terepkerékpáros olimpikonunknak. A későbbiekben havonta hirdetnek egy-egy új aranyvillást, aki kimagasló eredményeivel vagy sportszolgálatával érdemelte ki az elismerést. A We Love Cycling bemutató rendezvényén ott volt Suhajda Szilárd Himalája- hegymászó is, akinek szíve közepe azért a mindannyiunknak elérhető Magas Tátra.

img 6331

Suhajda Szilárd

Éppen ez, az átlagos teljesítményekre képes mindennapi sportembereket megszólító hozzáállás teszi igazán rokonszenvessé a Skoda kezdeményezését, hiszen nagyon sokan szeretünk nemcsak autózni, hanem biciklizni is!

2018

Ez a cikk az autoszektor.hu Gondolatjel rovatában jelent meg. Gongolataim az autóiparról, amit nem akarok másokra rátukmálni, hanem önálló gondolkozásra buzdítok velük.